Kasih Bertaut

fahdin


Apa yang kita miliki sekarang adalah hasil dari usaha-usaha kecil yang kita lakukan terus menerus. Keberhasilan bukanlah sesuatu yang datang begitu sahaja. Bila kita yakin pada tujuan dan jalan kita, maka kita harus memiliki ketekunan untuk tetap berusaha.


Ketekuanan adalah kemampuan kita untuk terus bertahan di tengah gelodak tekanan dan kesulitan. Kita harus tetap mengambil langkah seterusnya. Jangan hanya berdiri di langkah pertama.


Memang makin jauh kita berjalan, makin banyak rintangan yang menghadang. Bayangkan kalau semalam kita berhenti, maka sudah pasti kita tidak akan sampai di sini sekarang ini.setiap langkah menaikkan hargi diri kita. Apapun yang kita lakukan, jangan sampai kehilangan ketekunan kita. Kerana ketekunan adalah daya ketahanan kita.




Pepatah ada mengatakan bahawa ribuan batu perjalanan kita adalah bermula dari satu langkah. Sebuah langkah yang besar sebenarnya terdiri dari banyak langkah-langkah kecil. Dan langkah pertama keberhasilan harus kita mulai daru rumah kita. Rumah kita yang paling baik ialah hati kita. Kemudian fikiran kita, dan usaha-usaha kita. Ketekunan akan hadir bila apa yang kita lakukan benar-benar berasal dari hati kita.

p/s : Allah tak akan merubah nasib kita, selagi tak usaha kepada yang lebih baik.
Labels: edit post
0 Responses

Post a Comment