Kasih Bertaut

fahdin

Memikirkan dan bercerita tentang masa lalu benar-benar menjadikan aku malu pada diri sendiri. Entah kekhilafan apa yang aku telah lakukan. Biarpun kesilapanku ini tidak sehebat kisah silam Saidina Umar yang pernah membunuh anak gadisnya yang tersayang hanya kerana maruah yang direka-reka . Sedang aku pernah mencalarkan maruah sendiri ....

Memikirkan dan bercerita tentang zaman lalu juga mnjadikan aku bangga melihat diri aku pada hari ini kerana zaman lalu yang berlalu, membiarkan masa menjadi penawar merawat calaran itu sehigga parut-parut silam sembuh. Walaupun aku tidak sehebat Saidina Umar yang punyai kisah siam yang hitam kelam, namun akhirnya Dijanji sebagai penghuni Syurga Allah, namun sekurang-kurangnya aku kini menjadi manusia yang lebih baik dari sebelumnya.

Kalau dulu aku pernah menjadikan Allah marah kepadaku, namun hari ini aku ingin meraih cintaNya kembali, kerana Dia tidak pernah menolak cinta yang dihulur hambaNya. Bahkan Dia makin hampir dengan hambaNya yang kian jauh.

Maka aku merayu dan memohon kepada teman-temanku. Maafkan aku atas keterlanjuranku yang lalu. Terimalah aku seperti aku pada hari ini, doakan kesejahteraanku, doakan aku agar menjadi teman terbaik buatmu. Doakan aku menjadi manusia yang paling beruntung kerana memiliki teman sepertimu .... Aku merayu agar kalian terus bimbingi aku ke jalan yang lurus.

Andai langkahku begitu jauh ketinggalan pimpinlah aku, andai langkahku terlalu kehadapan, tariklah aku ..aku bimbang untuk menongkah arus kehidupan sendirian ... Jalanlah beriringan denganku, agar aku punya teman saat aku perlukan.

Aku bimbang aku akan kembali seperti dulu pada masa hadapan. Maka aku merayu, tegurlah aku saat aku jauh menyimpang dari landasan.
Labels: edit post
0 Responses

Post a Comment